duminică, 17 ianuarie 2010

De ce?

Am fost in week-end la un botez. Ati fost si voi probabil macar la unu, stiti cum merge treaba: vine trupa cu ala micu, apare preotul, citeste ce are de citit, toata lumea se minuneaza de bebe (indiferent ce face asta si cum se comporta), il dezbraca pe junior, ii fac dusul de rigoare, il imbraca (printre plansete si lacrimi), preotul si nasii fac trenuletul prin biserica de 3 ori (ca la cununie)… si gata. Poze, rasete, bucurie, mers la restaurant. Clasic, nu? Asa a fost si sambata. Nimic iesit din tipar.

Ei, ce nu inteleg eu acum, e urmatorul lucru, legat de preot si comportamentul lui. Daca parintii bebelusului ii spun: “va rugam nu scufundati copilul de tot in apa”, el de ce trebuie sa faca pe dos? Asta s-a intamplat sambata. Tatal (care mi-e prieten)… sa faca cu nervii, nu alta. Am vazut preoti care ii scufunda de tot pe bebelusi, altii care-i scufunda numai pana la gat, altii pana la brau, iar altii nu-i baga deloc in apa, ci doar le toarna un pic de apa pe cap. De ce sunt unii preoti atat de rigizi si de incapatanati, ca trebuie neaparat sa faca numai cum vor ei, indiferent de dorinta parintilor? Adica… dude… era 16 ianuarie, -4 grade afara, deci nici in biserica nu era prea cald. Noi eram toti cu paltoane pe noi, alea-alea, iar asta micu… dezbracat complet si ud din cap pana-n picioare. Hai ca mai inteleg vara, cand e cald, da’ nu in ianuarie ma tata! Parca-i prea-prea.

Aaa.. plus ca vorba aia, preotul nu face treaba asta pe degeaba (sa zici ma, omu’ iti face un serviciu, asa ca lasa-l sa faca asa cum vrea el). Nu, pentru treaba asta nasul cotizeaza. Cotizeaza bine! Neimpozabil.

Nu stiu… mi se pare ca ar trebui avuta mai multa grija de aia micii…

Un comentariu:

Dale spunea...

eu stiu ca treaba cu scufundatu copiilor in apa sau doar turnat pe cap tine de religie sau de zona/regiunea unde se face botezul